onsdag, april 8

en vän i nöd

Jag har en vän, vi kan kalla henne..... hmm..... Jessie.
Jag är rätt orolig för henne för tillfället, för att jag tror att hon har blivit beroende av FB. Hon uppdaterar sin sida ganska frekvent, sen till och från avregistrerar hon sig för att hon inte kan hantera det. Ibland avregistrerar hon sig när hon åker på semester, ibland avregistrerar hon sig helt utan vidare. Innan vi andra normala FB-användare hinner märka att hon avregistrerat sig, så är hon tillbaka. Hon kan helt enkelt inte låta bli !! Hon kan inte hålla sig borta, begäret är för stort !! Om inte något händer inom en snar framtid så är jag rädd för att FB kommer ta över Jessies liv....
HJÄLP MIG, ATT HJÄLPA JESSIE !!
Hur ska jag hantera detta ??
Ska jag försöka prata med hennes familj ??
Någon som har erfarenhet av sådant här beteende ??
Finns det hjälp att få ??

Kommer Jessie kunna få tillbaka sitt vanliga liv - kommer hon kunna ta sig ur detta beroende - eller är det helt enkelt för sent......????!!!!!

2 kommentarer:

sara sa...

men de är ju så underbart Mia & Klara!! :)

Jessie sa...

Jamen tack hörrö!!!!