fredag, april 10

utklädda dvärgar som tigger

Det fanns diverse fördelar med att bo i lägenhet med portkod,
man slapp JehovasVittne, TV-pejlaren och påskkärringar.

Fick lite ångest igår när jag kom hem från jobbet och såg att det traskade runt små påskkärringar på gatorna. OK att jag hade gjort min egen kvast startklar, men jag hade lixom glömt bort de där små utklädda sakerna som vandrar omkring och plingar på dörrar och tigger godis. Mitt godisförråd var nämligen tomt, och jag hade verkligen ingen lust att traska iväg till affären.

Men det var ingen som plingade på våran dörr.... och jag trodde faktiskt att vi hade klarat oss. Men framåt kvällen så plingade det tillslut på dörren, och utanför stod en påskkärring och en påskgubbe och önskade "glad påsk". Men inte fick jag något påskkort....
Hur som helst så gav jag dom iaf en gammal Mentos-rulle som legat i skafferiet ett halvår och önskade "glad påsk" tillbaka. Då efter att jag gett dom godis, så får jag ett påskkort som föreställde en helt perfekt gul påskkyckling. Annat var det när jag var liten, då fick man sitta i timmar och rita kycklingar och ägg. Fina skulle de vara, och inget kort fick vara det andra likt. Nu för tiden är det bara att googla på påskkyckling, och sen skriva ut X antal kopior på färgskrivaren.

1 kommentar:

Ylva sa...

Tragiskt att de inte ens kan måla egna... Då ska de fasen inte ha nå godis heller!