söndag, april 19

mums med mumsmums

Jag köpte ett paket mumsmums häromdagen, det kändes gott.
En mumsmums är bara 80 kcal, så jag kände mig oxå lite nyttig.

Idag åt jag upp hela paketet, dvs 80 x 4 = 320 kcal.
Efteråt fick jag lite ångest och började fundera på hur mycket jag måste motionera för att de här mumsmumsen inte ska räknas. Google is the shit !! Hittade en tabell som säger att en person med min vikt ska springa 5km på 30 minuter för att förbränna dessa mumsmums. Frågan är om ifall jag springer på tisdag; hinner de här 320 kcal fastna på min kropp ??!

Tur att jag hoppade över pizzan igår, för den innehåller ungefär
1500 kcal. (exkl bea och massor av cocacola)

1 kommentar:

Janne sa...

hahahaha... det är inte lätt med alla dessa kalorier. Men jag har gymmat idag så jag har gott samvete. Nytt pass imorgon igen och nu ska jag troligen köra alla dagar nästa vecka i någon form. Gymning eller promme blir det i varje fall :)

Keep up the good work!