måndag, december 1

jag och mackan

Mackor is the shit !! Jag älskar dem, kan äta hur många som helst, älskar tjocka, älskar tunna, massa pålägg eller bara smör, hårda eller mjuka...... listan kan göras lång. Hur som helst så vet jag att det inte är bra att äta för mycket mackor, då de oftast är väldigt onyttiga och man får en svälld buk. Svälld buk är inte bra !! Svälld buk vill man inte ha !!

Jag försöker undvika detta vita mjöl som formats till mackor, men unnar mig ändå en på morgonen. Jag borde ta med mig en macka hemifrån, men då jag ofta saknar bröd hemma eller helt enkelt är för trött så orkar jag inte. Jag köper istället valfri macka på kiosken utanför jobbet, 24 kr är lixom ett fynd.

Men nu har jag varit på kiosken lite för många gånger, stammisen börjar känna igen mig. Det finns en stammis där, en gubbe som sitter där rätt ofta. Dock har vi inte riktigt samma schema, så vi ses inte alltför ofta numera. Men när jag smög in härom morgonen så utbrister han: "Men tjena, det var längesen..."

Jag måste sluta äta mackor !!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Japp!!
MONKI är de bästa=)

Anonym sa...

Vi MÅSTE på P&L!!! MINST två av dagarna! :D

Anonym sa...

NÄJ sluta aldrig äta mackor!!!!

Jag älskar mackor (helst skogaholms) med massor med smör och sirap eller honung på, och ett glas oboy till det GRIS GOTT!!!

ps. jag fick en tröja i studentpresent med texten "smörgås byggde denna kropp" hahahaha!!!!!

Anonym sa...

Är det krogstammisen?

Anonym sa...

ja, Jessika - det är han !!

Anonym sa...

Tja, vad ska man säga...du kanske får lite rabatt på en burgare nu!!!!