onsdag, november 5

bränd mjölk varken smakar eller luktar gott

Jag är fortfarande en mycket bra flickvän, och försöker fortfarande att bjuda min livskamrat på gourmetmiddagar utöver det vanliga. Idag stod falukorv och stuvade makaroner på menyn. Det kunde ha blivit en riktig hit, men men.....
Det blev lite bränt, (trots att P påpekade under själva tillagningen att det kanske kokade lite väl mycket och lite väl hårt). Men jag fnös tillbaka och sa vänligt men bestämt, att så brukar det alltid koka när jag stuvar makaroner.

Sen kom den brända lukten, och sen den brända smaken.
Men vänlig som bara P kan vara, så åt han och var väldigt tacksam.
(Dock med ovanligt stora mängder ketchup)

Imorgon blir det till att snatta ketchup i kylskåpet på jobbet.
För i matlådan finns det stuvat....

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har också stuvade makkisar i min låda idag! Smaklig måltid :)