tisdag, november 4

sextiotvåkommafyra kilo

Jag är besatt av att väga mig. Helt ärligt så väger jag mig minst en gång per dag. Att väga sig på morgonen är mer gynsamt än att väga sig på kvällen, då det i mitt fall handlar om en diff på 1-2 kilo. Allt beror på hur mycket jag har importerat (ätit och druckit) samt exporterat (bajsat och kissat). I dagsläget så är jag inte nöjd med de siffror som visar sig på displayen, it´s too much !!

Ett delmål jag har är att komma under 60 kilo, att väga 50-någonting känns lixom lite bättre, lite smalare. I våras var jag duktig, innan jag åkte till Cypern för en veckas sol och bad i April så vägde jag 59. Det kändes bra !! Jag mådde bra !! Kläderna satt lite bättre !!

Jag har otroligt dålig karaktär, jag är helt enkelt inte beredd att offra det som krävs för att gå ner de här extra kilona. I mitt fall skulle några små förändringar kunna ge rätt snabba resultat; sluta äta så mycket kolhydrater, dra ner på alkoholkonsumtionen samt börja motionera

Men det finns två kommentarer som ekar i mitt huvud, som verkligen borde motivera mig....

Gubben på elföretaget som sa:
Va, gillar inte du dans....?
Annars så brukar ju kraftiga tjejer gillar att dansa.

Barnmorskan som skrev ut p-piller som sa:
Ja, vi ser ju här att du har endel övervikt.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Gubben på elföretaget borde veta hut! Va falls! Kraftiga tjejer brukar att gillar att dansa. Du är verkligen inte kraftig. Och vad är det för j.la kommentar. Jag blir förbannad!
Men jag håller med i det du skriver, man mår ju mycket bättre när man motionerar och åter ordentligt. Varför ska det vara så svårt bara ?

Anonym sa...

HAHAHAHAHA Va fan är det med folk! Så säger man inte! I båda fallen! Dock måste jag inflika med en kommentar som jag tycker är ganska rolig faktiskt. Mitt ex gick till ftghälsan och skulle göra hälsokoll. Sjuksyster säger; "Ja, du är ju lite för kort för din vikt" HAHAHAHAHAHAH

Anonym sa...

Barnmorskan har jag hört om men vad är det för el-gubbe du snackar om? Så vansinnigt oförskämt!! Apropå vadå? Hoppas du kan skratta åt det, du vet ju att du knappast behöver ta åt dig...

(jag hatar att dansa)

Anonym sa...

what....du är ju smal som en sticka...gubben från elföretaget måste ha varit blind och chansat på någon komplimang som han trodde att du skulle gå igång på. =)

Anonym sa...

du skämta med mig APRILLO?!!!

du- KRAFTIG?
tillåt mig skratta

HAHAHAHAHAHAHAHA!!!!

är du allvarlig!

släng ut våghelvetet Marit FTF!!!

du är fin som satan!

PUSS

Anonym sa...

Men herre gud!!! K berättade om detta inlägg idag när vi var ute och gick. Va fan är det för fel på folk?!?!? Du skulle bett båda personerna dra åt helvete.

Anonym sa...

Men va?! vilka jävla komentarer... !!

man jag förstår.. med min lilla längd vill jag väga nått under 55. and i do, now :-) yey!!


Snygg ny blogg=)
KRAM

Anonym sa...

Lättis - Helt klart en väldigt konstig annorlunda kommentar, oavsett hur man ser ut så säger man inte så.... Tur att man har lite distans. HaHa

Svedda79 - Undrar om ditt ex var nöjd med den kommentaren ??!

K - En människa som arbetade på Gälve Energi, när jag jobbade där i X antal veckor.

Marie - Ja du, vem vet....

Petra - Tack tack. Ja det var en skum kommenatr, från en skum person.

SP - jag är inte en person som kan be folk dra åt helvete, men jag tänkte nog tanken....HaHa

Sarah - TACKTACK. Ja, en konstig kommentar!