onsdag, november 19

den här veckan fikar jag

Förr, när jag var yngre och piggare och mer alert så fikade jag mycket mera. Att gå på stan och fika var lixom en grej man (läs; jag) gjorde rätt ofta. Nu gör jag inte det längre, vet egentligen inte riktigt varför.... För så gammal är jag inte, så att jag inte kan vistas på stan i dagsljus.

Hur som helst så fikar jag iaf väldigt mycket den här veckan.
  • Igår hos vänner i en förort söder om stan, ett bra par.
  • Idag på stan med en vän som jag tycker väldigt bra om, som jag vill träffa mer....
  • Imorgon med en annan vän som jag gillar otroligt mycket, hon betyder allt.

(Däremot på jobbet, där dricks det mycket kaffe....!!)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv! Det var supertrevligt! måste göras om :)
Håller med dig, fikar nästan aldrig nu för tiden, dock går jag alltid med kaffekoppen i handen på jobbet. :S

Anonym sa...

Och jag blir lika glad varje gång!! hihi TACK!

Janne sa...

Du måste jobba på Sandvik. Företaget som gav fikat ett ansikte. 9, efter lunch och 14:00 då kan man kasta in en bomb i fikarummet. INGEN skulle drömma om att flytta på sig då. Några skulle säkert kasta sin egen morsa framför sig för att säkra fikat som verkar vara bonusbaserad ;)

Anonym sa...

Ja absolut tantvarning! ;)

Anonym sa...

Man får aldrig glömma fikat. På the good old days (Läs Ericsson-tiden) fick jag nästan spöstraff om jag inte tog halvtimmesfika kl 9 och 14. På mitt nuvarande jobb är man glad om några få dyker upp 20 min på förmiddagen, sen blir det inget mer. Tragiskt.

Anonym sa...

Det överflödiga fikandet verkar staffa ut sig på Sandvik, hörde varselrykten att 900 tjänster skall bort i Sandviken..

Anonym sa...

du gör mig rörd till tårar!