måndag, november 17

vårt tidningsbud suger

Vi åker till jobbet varje dag kl 06.15, före det är det ju trevligt om man hinner bläddra igenom morgontidningen. (man har ju en morgontidning för att man vill läsa den på morgonen) Men det hinner inte vi, för vårt tidningsbud suger !! Förr var det inga som helst problem, men de senaste veckorna så kommer den alldeles för sent.

Det har gått så långt att min sambo har vrålat efter tidningsbudet.
I ren frustration fick han ur sig orden; Tidigare imorgon !!

Jag vet inte vad man kan förvänta sig.
När ska tidningen finnas i lådan ??

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vi fick ett samtal från nån telemarketingfirma som utlovade gratis morgontidning i 3 månader och sen inget krav på att säga upp den. Ja men det kan ju va bra tänkte vi. Har inte sett till EN ENDA tidning sen dom ringde! AS!

Anonym sa...

ja, du. Ni har ju inte dirket flyttat till skogs, så jag tycker att ni borde ha den senast 05.30? Kolla deras hemsida om det står nåt.

Anonym sa...

haha...jag får en bild av P. i morgonrock och tofflor som jagar tidningsbudet i panik! =)

Anonym sa...

Du kan klaga på tidningstjänsts hemsida tab.se, i dag var det dock kraftiga förseningar:
Den tryckta upplagan av Gefle Dagblad är i dag mycket kraftigt försenad på grund av trycktekniska problem. Tidningen kommer att delas ut under dagen. GD beklagar. Under måndagen har du möjlighet att läsa Gefle Dagblads e-tidning gratis, klicka här.

Var snäll mot tidningsbudet, det är ett hårt jobb... ;-)

Anonym sa...

Fniss!!
Det är pensionärsvarning på er nu!!! Gnäller på att morgontidningen är sen ;)


Kramis

Anonym sa...

Haha, förstår er irritation. Har sagt upp min tidning nu, hann aldrig läsa den utan de samlades bara i gigantiska högar... DN.. Vårt tidningsbud orkade inte ens gå upp ca 15 trappsteg utan han slängde upp den genom hålen i trappräcket... en fin liten hög blev det ifall man inte var hemma på några dagar... Fint att din sambo skäller tycker jag! =)

Anonym sa...

Jag hade DN i lådan när jag kom hem i lördags natt så hos mig dyker den upp innan 4.00.

Anonym sa...

Hej, tidningsbudet ska vara klar kl6, 7 på helgerna. I särfall kan det finnas ursäkter men om det upprepas kan du göra som jag gjorde, jag ringde till GD och sa att jag ville säga upp tidningen för jag ville inte läsa morgontidningen på em. Då blir ju GD lite sura, de vill inte förlora en abbonent så då tar de tidningstjänst i örat och därmed är problemet löst...