onsdag, november 12

grannen har inte alla indianer i kanoten

Vi har en granne som måste vara helt jävla dum i huvudet. (ursäkta ordvalet....) Men om man har en hund och inte orkar gå ut med den, då tycker jag man ska överlåta den till någon annan. Vi bor som bekant i ett bostadsområde med radhus och fristående villor, det är helt enkelt ganska tätt mellan husen. Våran granne verkar inte gilla att gå ut med sin hund, utan väljer istället att släppa ut den själv, sedan får den gå och kissa och bajsa hejvilt i häckarna runt omkring. Detta tycker jag personligen inte tycker känns så himla fräscht, eller trevligt. Det finns faktiskt barn som leker här, människor som kanske är rädda för hundar, och en viss överkörningsrisk. Hundar ska inte vara lösa i bostadsområden.

Vi har vid två tillfällen hittat hundbajs på våran tomt. Jag har ju inget bevis på att det är den hunden, men jag tror inte att normala personer som går med sin hund i koppel låter den bajsa på andra människors tomter.

Mitt råd; SÄLJ HUNDEN OCH SKAFFA EN HAMSTER I BUR !!

8 kommentarer:

Janne sa...

Den där personen går nog under samma kategori som Saras kollegor så skulle han/hon skaffa en hamster fick den nog syna insidan av ugnsglaset rätt snart ;)

Anonym sa...

Släng in hundjäveln i ugnen! Men bara på 75 grader, annars är det synd om den.

Anonym sa...

Nästa gång hunden är lös på din tomt tycker jag att du ska ringa polisen. Har den inget halsband så avlivas den på plats. Nån ny EU-lag tydligen...
Ingen hund = Inget hundskit!

Anonym sa...

JA! för med en hamster kan man göra som med Åke om man ledsnar på den.

Anonym sa...

Janne - Ja, det verkar vara ungefär samma skrot o korn.

SysterSara - Hua, Jag e ingen djurplågare alá SPs kollega.

Jimmy - Det är itne hunden jag vill åt, utan ägaren. Hunden fattar ju nada. Måste vara kanon o vara doggie o få springa löst hejvilt o sprida sina avföring. Vilken hemsk regel !! haha

Lisa - Ja, ÅKEsättet är det enda rätta. Egen vilja.....

Anonym sa...

Förstår hur du tänker, men det är trots allt inte grannen som sitter och björnar på din gräsmatta..

Anonym sa...

Hmmmm, där sa du ngt Jimmy, det kanske är grannen själv som sitter där och trycker....

Anonym sa...

Haha! Ring polisen! Har han inget halsband på sig riskerar han att bli skjuten där och då!