tisdag, november 25

vinterns oskuld

Första vintern med radhus innebär första vinter av skottande.
Steg1 var att inhandla en spade, det fick bli en Fiskars. Den har tydligen bäst kvalitet; säger min sambo. Steg2 är att skotta. Grejen är att jag gillar faktiskt att skotta, det är lixom helt OK. Men min sambo gillar ännu mer att skotta. Så det blir lite konkurrens där hemma om vem som ska skotta. Sen har min sambo diverse krav på skottande, det är tydligen viktigt att man skottar snyggt. Så de få gånger jag får möjligheten att skotta, så får jag oxå prestationsångest. Men jag kämpar på, livet är ju en tävling, och jag ger mig inte i första taget, snyggast skottning vinner....

Han gillar även att klippa gräset.
Jag gillar att sola på altanen....

7 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som om ni kompletterar varandra riktigt bra! ;)

Anonym sa...

*asg*

någon som bor första vintern i egna huset? hahaha!

undrar just om ni kommer att känna så NÄSTA vinter hihi!

Kram

Anonym sa...

Jag håller helt med Peter! Det är otroligt viktigt att skotta snyggt.

Janne sa...

Snygg skottning är A & O om man ska skotta. Ska det skottas ska det som sagt skottas ordentligt.

Anonym sa...

Hmpf...vnta bara tills nästa vinter då är det inte lika kul längre och inte lika viktigt att det blir snyggt heller för den delen....

Anonym sa...

Helt ärligt så tror jag inte P kommer tröttna på o skotta snö....

Anonym sa...

Hahaha....galningar är vad ni är:) fast bra sådana:)

fast fick jag bara ett hus så skulle jag glatt skotta jag med.....men för tillfället så får jag hålla mig till solningen....det gillar jag....fast det är klart....inte så jäkla perfekt väder för det just nu då.

kram